feng shui - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Felicia Oei - WaarBenJij.nu feng shui - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Felicia Oei - WaarBenJij.nu

feng shui

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Felicia

29 September 2007 | Singapore, Singapore

hello beste mensen,

nog lief bedankje aan degenen die me nog net voor vertrek gesmsd/gebeld/bezocht hebben of zelfs overseas (perongeluk) mobiele telefoon tarieven betalen.

Ben veilig aangekomen. Zoals beschreven is internetverbinding in het hostel mogelijk, maar het vergt heeel veel geduld. Daarom geef ik de voorkeur aan wireless internet in een van de Starbuckslounges, genietend van een (helaas westers geprijsde) frappucino.

Bij aankomst werd ik meteen overweldigd door een cocktail van bloemige geuren, die ik in deze combi nooit als parfum zou kiezen maar goed (trouwens voor degenen die oogpijn krijgen van deze paarse achtergrond; deze paste nu eenmaal het beste bij de national flower of Singapore: de Vanda Miss Joaquim orchidee..jaja).Daarna volgde meteen een tropische douche (troost voor jullie; het kan hier buiten net zo grijs zijn als in NL). Feng shui en andere Chinese wijsheden mbt balans en evenwicht gelden misschien niet in voormalige gekoloniseerde aziatische landen. Het zijn voornamelijk uitersten waar je mee te maken krijgt (vooral wat temperatuur betreft; hoe luxer het shoppingcentrum, hoe kouder je voeten worden)

Dan tenslotte voor de nieuwsgierigen..mijn verblijfplaats. We hebben een reeks toiletten/wastafels/wc's, genoeg voor alle vnl chinese vrouwelijke bewoonsters. Nadeel is alleen dat deze ruimte niet aan de kamers gelinkt is. het is dus normaal dat we elkaar in de ochtendgloren en avonduren in pyama (evt gewapend met tandenborstel) tegenkomen..maar nee..het is nog niet tot een pyamafeest gekomen. Daarnaast zijn vrouw/man strikt gescheiden. In mijn contract stond echter dat de meiden tussen 10pm en 8am zich niet in de jongenscomplexen mogen bevinden, dus buiten die tijden in principe wel! ja enige vrouwenemancipatie is hier toch wel doorgedrongen.

Maar kzou het kort houden, ahum. Dus tot snel!

x
Felicia

  • 29 September 2007 - 12:54

    Mikey:

    yay...eerste berichtje van mij:D

    Je bent dus veilig aangekomen in S'pore. Bij het lezen van je post, komen bij mij alle herinneringen weer boven. Kan nauwelijks geloven dat het voor mij alweer 2 jaar geleden is!! Vraag me af, hoeveel er is veranderd in de afgelopen jaren. Maar mocht je nog tips willen hebben (mn. waar het lekker eten is;)) dan moet je maar ff mailen. Ken genoeg leuke foodcourts/stands!!

    Have fun en ik spreek je nog

  • 29 September 2007 - 13:18

    Renske:

    Hee felies!!!!

    Ik was ecgt in de veronderstelling da je vorige week al weggegaan was en toen wask je vergeten te smsen, sorry :-(
    Maar nu hoorde ik dus van Michael dat je pas deze week ging. Maar gelukkig ben je goed aangekomen! Khoop dat je een super tijd hebt en ik ga zeker je site in de gaten houden. Ook leuke foto's kijken straks hoop ik!

    Nou khoor je nog wel en zal het allemaal eens goed bij houden!!

    Kus Renske


  • 29 September 2007 - 13:45

    Meei Jen :

    Hey! goed aangekomen dus! hihi..bij mij komen ineens ook weer leuke herinneringen naar boven. Veel foto's maken (doen ze dat nog..met peace-teken?)...kun je de mensen daar goed verstaan? Ben erg benieuwd naar je belevingen daar!! groet MJ

  • 29 September 2007 - 15:56

    Riekje:

    Haaaaaa meis
    veel plezier daar in de gescheiden wereld!Fijn dat je mij niet vergeten bent ;) hihihi (voel me heel slecht hoor)
    kussssssssssssss

  • 29 September 2007 - 21:53

    Olivia:

    Heey..
    Heb al paar keer geprobeerd berichtje te plaatsen mr t wil niet lukken.
    Echt leuk om via jou weer te horen hoe het er in Pearl Hill hostel aan toegaat! Als je veel fotos trekt kunnen we nog beter meeleven :) Was je het overigens eens met mijn analyse van de WC's of heb je meer geluk met de medebewoners?

    Ben hier weer aan dienstenblok nr ... begonnen.. Verder alles stabiel goed :)

    Telefoontje was missch minder snugger.. jij was ook zo droog aan de andere kant van de lijn :D

    Geniet ervan, trek veel fotos nogmaals, ben benieuwd wie je allemaal gaat leren kennen en houdt ons op de hoogte!

    x O.

  • 29 September 2007 - 22:25

    Anne:

    Hey Felicia,

    Succes daar met het verkennen van de extremiteiten ;) Klinkt wel lekker decadent: met je laptopje in de starbucks van de westerse heerlijkheden genieten! Ben benieuwd naar je verdere verkenning van de cultuur en naar de foto's natuurlijk!

    genietze,

    liefs Anne

  • 30 September 2007 - 07:03

    Annerieke:

    Hey! Begin klinkt goed! Ben benieuwd naar alle avonturen en foto's die gaan komen. Veel plezier!

    x Annerieke

  • 30 September 2007 - 12:17

    Helena:

    Hoi! Jij bent ook in Azie? Ik ook op dit moment, maar dan in de Filippijnen. Ik ben hier sinds 12 september en blijf tot 15 december voor keuzeonderwijs. Ik zal je toevoegen aan mijn mailinglist!
    Het klinkt erg bekend met de airco en de westerse invloeden... Ik ben al flink verkouden door de continue verandering van temperatuur en de regen. Ik ben ook al bij Starbucks geweest, hier gelden echter niet de westerse prijzen, hoewel het wel een relatieve dure zaak is vergeleken met de rest...
    Ben benieuw of er nog meer overenkomsten zijn, ik zal vaker deze site bezoeken!

    He, veel plezier daar!

    Liefs
    Helena

  • 30 September 2007 - 12:39

    Annemieke Woudenberg:

    Hallo felicia,
    Dus je bent aan en grote reis begonnen ? Samen met je vriend of in je eentje ? Spannend , hoor.
    Ik wens je een fijne en leerzame tijd.
    Groetjes Annemieke

  • 30 September 2007 - 21:02

    Michelle:

    Hey felicia
    Leuk dat je het naar je zin hebt. Hou ons op de hoogte. Geniet van het co-schap maar vooral van daar.
    Veel plezier nog en als je terug komt gaan we maastricht onveilig maken.

    Groetjes
    xxx
    michelle

  • 30 September 2007 - 23:05

    Aimée:

    Hee Felies!

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Ben erg benieuwd naar alle spannende verhalen die komen gaan én de foto's natuurlijk.
    Geniet ervan! We houden je in de gaten!

    Kus, Ai

  • 01 Oktober 2007 - 06:02

    Dine:

    Hi muppie!!!

    Auw tut, ik moet me voor jou weer over allerlei principes heen zetten om niet die stomme sites te volgen he...:P i prefer phones... maar ja, aangezien k nu toch in mstricht ben... miss kunnen we vanaaf ff skypen?? Naja sms je straks wel ff daarover.

    Nou hee, hoezo emancipatie... tussen 10pm en 8am... wat denken ze dat er op DAT tijdstip kan gebeuren dan...:P;) whahahahhahaha niks voor mij man was ik al 10x geschorst daar hihi...

    Boh ja, moet je kijken hoe vroeg het is... (7:58) en ben net op kamer... 6 uur op man:S:S K*tste weekend ooit gehad maar dat had ik je al verteld... ach ja, wat kan k zeggen nieuwe week nieuwe kansen;) Vertel je vnaaf wel als we kunnen bellen.

    Ben ERGGGG benieuwd naar je eerste werkdagje!!!! Je bent gewoon al bezig!! Srry dat ik geen succes-smsje meer had gestuurd maar gisteraaf wilde ik alleen in bed liggen en w8en tot het n nieuwe dag was:s...hopefully valt t mee...vast wel:D

    Kspreek je snel!
    MISSSSS U!!!

    Love you, KUS

    ps. zoals ik al zei... slaan he als ze arrogant worden.. anders kom ik het wel ff doen!! (kan ik tenminste ook nog snel langs de kapper daar... hihi Heidi stelde voor om naar R'dam te gaan, daar schijnt iemand te zitten die fatsoenlijk permanent kan zetten)

  • 01 Oktober 2007 - 06:04

    Dine:

    Ff voor je medelijden 7.58 dus... stomme smileys!!

  • 01 Oktober 2007 - 14:49

    Natas:

    Hi Fliezebies!

    Wat lopen we elkaar toch weer vreselijk mis zeg! Ik net terug uit het verre oosten jij weer daarheen :(

    Geniet van je tijd daar en ik blijf je volgen via de site :D

    Byebye

  • 01 Oktober 2007 - 14:51

    Nog Eens Natas Hier:

    PS Die paarse kleur begint inderdaad pijn te doen aan m'n ogen!!!

  • 09 Oktober 2007 - 07:35

    Tien:

    Hey Lies!

    Ik voeg ook nog even een reactie toe aan je fanlijst! Ik kwam er vandaag pas achter dat je een site had (schaamschaam) en ik vind het supertof! Heel veel succes lieverd en tot mails!

    Liefs
    Tien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Dokteren in Singapore

column van de co-assistent in het land van 'lah...'

Recente Reisverslagen:

11 December 2007

memories (pics) of singapore

08 December 2007

afscheid

22 November 2007

geel

05 November 2007

countdown

25 Oktober 2007

deluxe
Felicia

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 6449

Voorgaande reizen:

26 September 2008 - 30 November -0001

Dokteren in Singapore

Landen bezocht: