deluxe - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Felicia Oei - WaarBenJij.nu deluxe - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Felicia Oei - WaarBenJij.nu

deluxe

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Felicia

25 Oktober 2007 | Singapore, Singapore

Hoi mensen

sorry weer tijd geleden. heb mn eigen plekje onder de airco van singapore gevonden om beetje te studeren of geavanceerd te internetten: het Takashimaya winkelcomplex van Orchard Road (de duurste winkelstraat van Singapore) met bieb en pc's boven winkels als Luis Vuitton, Chanel etc. Helaas zijn de pc's niet voor mn fotokaart gemaakt, dus blijft het voorlopig bij droog nieuws :(

Singapore
de ANIOS (arts-assistenten in opleiding) vinden het hoog tijd om me kennis te laten maken met singapore’s nightlife. Probleem is alleen dat de dokters onder aan de ladder hier steeds de dupe zijn van ongeplande overuren en diensten, dus het is nog niet gelukt om datum voor de hele groep te vinden. Daarnaast doe ik na al die jaren alleen maar shoppen tijdens vorige SG visits, wat aan cultuur in singapore. Ben voor het eerst in aanraking gekomen met 2 sihks. Sihks vormen een religieuze minderheid in india (anneriek weet missch meer) , met nobele leden waarvan de mannen hun haren lang laten en in tulband wikkelen omdat ze geloven dat daar de kosmische krachten in zitten. Aanslag van 11 sept was een nachtmerrie voor hen, aangezien ze vaak voor moslim werden aangezien en dusdanig behandeld. Ben met een sikh-dokter meegeweest naar de tempel, waar vrijwilligers gratis indisch eten maken en aan tempelbezoekers verstrekken(charity). met dezelfde dokter per bus (6uurtjes) naar Maleisie gereisd (kreeg les over rubber-palmbomen onderweg), allebei om familie te bezoeken.

Stage
Denk niet dat ik ooit nog eens zo een speciale behandeling in mijn carriere zal krijgen als hier. Aangezien de studenten 2 wk vakantie hebben, loop ik hier als enige overal rond. Vorige week werd ik illegaal een KNO-congres binnengesluisd. Congres in azie betekent vnl contacten leggen onder constant snacken van uitgebreide buffetten in dure hotels. Heb naast gastprofessoren uit Canada en Duitland geluncht (als ze van tevoren geweten hadden dat ik maar een medisch studentje was, hadden ze vast een andere tafel gekozen!). Eergisteren Japans 7-gangen diner (ze moesten uit leggen wat er voorgeschoteld werd, vooral om te voorkomen dat we de decoratie op aten) en ge-chit-chat (=kletsen, sociale contacten onderhouden, zaken doen) met gastprofessor uit VS. Als ik een KNO-carriere wil beginnen, zit ik goed hier.De enige VIP die ik heb gemist is de sultan van Brunei (gouden eilandje van azie, geregeerd door een van de rijkste mannen ter wereld), want ik moest net naar de wc toen hij uit de consultation kamer kwam. Ik was alleen nog op tijd om een glimp op te vangen van de hele stoet minaressen gekleed in de kleuren van de regenboog. De dagen zijn hier, zeker wat KNO betreft, langer dan in NL. Begin soms al om 7uur en eindig op zn vroegst om 17.00u. Gisteren geassisteerd op OK. Medische studenten leren vanaf binnenkomst op de uni soort riedeltje voor het inwassen. Kost me serieus meer dan 10 min!

Hostel
Mijn kamer is echt een tussenstation geworden voor studenten die op een 3 of 4-persoons kamer wachten (=goedkoper dan 2 persoons). Mn Vietnamese kamergenootje is tot onze spijt in een andere kamer geplaatst. Daarvoor kreeg ik paar dagen later een chinees kamergenootje die om 2 uur snachts arriveerde en de neiging heeft de nachten door te kletsen (zij heeft pas laat in de ochtend les). Ook zij zal vandaag verhuizen. Enige voordeel is dat ik zo meer mensen in het hostel leer kennen, maar voor de rest blijft het steeds een verassing wie ik in mn kamer kan aantreffen.

Oke...zal proberen weer regelmatiger kleinere lapjes tekst te schrijven. Mis jullie (en ongezoete boterhammen, zonder extra toevoeging van 10 vitamines en calcium)!

liefs,
Felicia

  • 25 Oktober 2007 - 10:45

    Meei Jen:

    Hey Felicia,
    Leuk! weer een berichtje!
    en ineens bedacht ik me dat ik nog iets moest opsturen naar jou..dat doe wel als ik thuis ben (als ik het niet vergeet ;))
    *zucht*..Takashimaya..ik zie het allemaal voor me....mis je ongezoete boterhammen? ik mis juist de zoete broodjes!! en andere lekkernijen..

    Nightlife in SG:
    - clarke Quay is hot! (2 jaar geleden iig!). heb je oa. indochine en ministery of sound.
    - Zook

    verder was ik toen ook nog naar Night safari gegaan, is uiteraard pas in de avond open. was wel leuk om het een keer te zien..alleen jammer dat de leeuwen aan het slapen waren..
    Waar verder leuk is om te winkelen behalve orchard road..is suntec city mall. Daar is trouwens ook een groot fontein gebouwd (helemaal volgens feng shui manier gedaan en sindsdien is die mall erg succesvol...thanx to the fountain? geloof jij het?)
    Zijn wat tips..maar volgens mij vermaak je jezelf wel daar!

    Hoe was het dan bij je familie in maleisie? overladen met eten?
    Heb je zelf ook al mensen op bezoek gehad???
    Graag zou ik wel komen, maar helaas..heb nog steeds huisartsgeneeskunde in kerkrade..zit nu in week 7..gaat snel he!
    Hier in NL is het koud!!!

    groet MJ


  • 25 Oktober 2007 - 10:47

    Olivia Bato:

    Heey zit er een bib in takashimaya?? Wist ik helemaal niet! Dat oranjerode gebouw of die andere? Je maakt wel lange dagen zeg.. maar de luxe van die etentjes enzo makt t weer goed!! De sultan van brunei gemist, hoe kun je :D

    Zou je zo willen komen opzoeken :)

    Veel plezier!! x O.

  • 25 Oktober 2007 - 12:38

    Anne:

    He Felicia,

    Klinkt nog steeds als een luxeleventje daar! alleen jammer van die 7 uur beginnen, daar is 9 uur bij de psychiatrie peanuts bij! Dat zo'n sultan daar zo rondloopt met z'n minnaressen op een congres, belachelijk! als je je maar niet bij zo'n stoet gaat aansluiten ;)

    liefs Anne

    P.S. Hier is alle zoetigheid van Sinterklaas ook weer zeer in trek maar zo te horen heb je daar al compensatie voor gevonden!

  • 25 Oktober 2007 - 13:58

    Annerieke:

    jeetje wat een luxe-leventje leidt jij daar! al moet je natuurlijk wel hard werken. Heb je verder al vrienden gemaakt met andere studenten? Heb btw wel 's van die sikh gehoord, maar wat dat precies inhoud....geen idee. Wij zijn hier inderdaad alweer bezig met de sinterklaasvoorbereidingen en vanavond pulsation, eerste feest van pulse, dus dat is ook wel spannend! Heel veel plezier nog en geniet er maar lekker van!

    x Annerieke

  • 25 Oktober 2007 - 23:57

    Riekje:

    wat een lang verhaal hahaha
    Maar gaaf dat je zo hebt kunnen netwerken (zonder dat je er iets mee gaat doen). Ik denk niet dat ik daar goed in zou zijn! Oja, je bent niet de enige die vroeg begint.Ik begin ook om 7h! bovendien ben ik deze week weer in sala do parto en daar ben ik pas om 19h klaar.Daar tegenover staat dat ik met hele lieve studenten samenwerk en dat er veel bevallingen zijn en andere interesante patienten (over het algemeen: actie!) :) Vandaag heb ik een jongetje van 1,7 kg opgevangen (hij vloog bijna van het bed af), uiteraard prematuur (30weken) Apgar 8/9 maar hij kachelde wel in (-->IRDS).
    Nou werkze nog, dikke kus en knuffel

    ps: enjoy the sushi (dat doe ik hier ook want iedereen hier neemt me mee naar sushi-bars, want dat is hier niet zo duur :) )

  • 26 Oktober 2007 - 16:34

    Dyonne:

    Dag meisje,
    leuk om zo uitgebreid van je te horen. Het klinkt iig niet alsof je je verveelt.
    Ik zal je straks wel direct meeslepen naar de sportschool. Lijkt me wel nodig na al die lunches, diners en snacks.....kunnen we daarna weer gaan tea'en met chocoladekoekjes;-)
    Mis jou ook!

    dikke kus

    D'tje


  • 27 Oktober 2007 - 12:34

    Meei Jen:

    en ja hoor..ik ben het vergeten..Maandag! dan stuur ik het echt naar je op! Heb namelijk laptop niet bij me! :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Dokteren in Singapore

column van de co-assistent in het land van 'lah...'

Recente Reisverslagen:

11 December 2007

memories (pics) of singapore

08 December 2007

afscheid

22 November 2007

geel

05 November 2007

countdown

25 Oktober 2007

deluxe
Felicia

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 6421

Voorgaande reizen:

26 September 2008 - 30 November -0001

Dokteren in Singapore

Landen bezocht: